Fragtfri levering fra 299 kr. | 14 dages fortrydelsesret   Levering indenfor 4-5 hverdage  service@scanfarm.dk
Fragtfri levering fra 299 DKK| 14 dages fortrydelsesret* Levering indenfor 4-5 hverdage**  service@scanfarm.dk

Fortrydelsesret

14 dages fortrydelsesret 

Når du handler hos www.scanfarm.dk har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. 

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

OBS: Scanfarm tager ikke foder til produktionsdyr retur på grund af sundhedsbeskyttelse og hygiejnemæssige årsager.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen.

 Alternativt kan returmeddelelsen gives via service@scanfarm.dk

 Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til: 

Land & Freizeit Markt
Bahnhofstr. 2

DE 25781 Struckum

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace-nummer. Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

VIGTIGT 
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt. Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

BEMÆRK
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. 

Dokumentation for dit køb samt returformular 

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Derudover vil det lette ekspeditionen, såfremt du vedlægger en udfyldt returformular, som du finder her Returformular

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. 

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. 

BEMÆRK
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

• du reelt har taget varen i brug, 
• den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den, 
• du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå

    varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på,
• du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm

 

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik: Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Du mister din fortrydelsesret, hvis: 
- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret. Vi giver endvidere besked i ordrebekræftelsen, hvis der er varer, hvor fortrydelsesretten ikke gælder, fx på grund af varens art, eller hvor du kan fortabe din fortrydelsesret ved at bryde plomberinger.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen 

Dit køb er af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Når du handler på scanfarm.dk har du derfor 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 

Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid” 
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, men inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget, vil altid være rettidigt. 

Du kan reklamere ved at kontakte os via e-mail til service@scanfarm.dk. Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Afhængig af den konkrete situation, vil du modtage de videre instrukser.

Varen skal sendes til: 

Land & Freizeit Markt
Scanfarm Logistik
Bahnhofstr. 2

DE 25781 Struckum

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan beregne os et undersøgelsesgebyr. 

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage, og at få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace-nummer. 

BEMÆRK
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger(persondatapolitik) 

For at kunne handle på www.scanfarm.dkhar vi som minimum brug for følgende oplysninger: 

• Navn 
• Adresse (med husnummer, postnummer, land)
• E-mailadresse 
• Telefon/mobilnummer 

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. 

Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

 

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning. 

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. 

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. 

Alle informationer der registreres om dig opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Inter Farm Handel GmbH. Den dataansvarlige på scanfarm.dk er Webadministrator Pascal Adomeit. Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til persondataloven. Henvendelse i forbindelse hermed rettes via e-mail til: service@scanfarm.dk.

Sidst vist