Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
www.scanfarm.dk ejes af:
DLG Service A/S, Vesterbrogade 4A, 1620 København V
CVR-nr. 16181528
Etableringsår: 1946
og drives af:
Inter Farm Handel GmbH, Kaistraße 90, DE 24114 Kiel
SE-nummer 12 82 21 62
Etableringsår: 2010
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.scanfarm.dk til levering i Danmark inkl. Øer (kun pakker op til 29,5 kg), dog ikke Grønland og Færøerne. Neden salgs- og leveringsbetingelser gælder kun for handel på www.scanfarm.dk.
Sådan handler du hos os
www.scanfarm.dk er åben 24 timer i døgnet. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.
For at handle på scanfarm.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.
Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.
Når du er klar til at bestille, klikker du på ”gå til kassen”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer samt betalingsform. Accepter handelsbetingelserne. Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”godkend og betal”. Herefter går din ordre videre til www.scanfarm.dk.
Du har i din kundekonto mulighed for at se dine tidligere ordrer på websitet. Efter du har bestilt modtager du en ordrebekræftelse pr. e-mail.
Priser
Alle priser er inkl. moms. Priserne er kun gældende på det aktuelle bestillingtidspunkt. Når du handler med scanfarm.dk, indgås aftaler på dansk. Scanfarm.dk tager forbehold for trykfejl, prisændringer, tekniske fejl og udsolgte varer.
Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling.
Betaling
På scanfarm.dk kan der betales med:
Dankort
Visa
MasterCard
Der tages ikke gebyr ved betaling på landogfritid.dk.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra lageret og der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Levering
Ved køb på www.scanfarm.dk bliver din forsendelse sendt med DHL som almindelig pakkepost. Pakkepost bliver leveret direkte fra vort lager i Tyskland indenfor 3-4 hverdage.
BEMÆRK:
Vi leverer også til Øer uden broforbindelse.
Postpakker:
Pakkepost leveres med DHL til angiven leveringsadresse. Hvis du som modtager ikke er hjemme på leveringstidspunktet, vil DHL tage pakken med til nærmeste DHL/Postnord pakkeshop, hvor du kan hente varen (info om pakkeshop afleveres i postkassen).
For at få din vare leveret skal du betale fragt. Der opkræves kun fragt for 1 leverance, uanset om din ordre bliver opdelt i delleveringer.
Herunder kan du se, hvad din forsendelse koster ved køb via web-butik:
- Fragt 37,- kr.
- Fragtfrit ved køb for over 142,- kr.
Paller:
For tiden leverer vi ikke paller.
14 dages fortrydelsesret
Når du handler hos www.scanfarm.dk har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.
OBS: Scanfarm tager ikke foder til produktionsdyr retur på grund af sundhedsbeskyttelse og hygiejnemæssige årsager.
For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen.
Returmeddelelsen gives via service@scanfarm.dk
Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:
Land & Freizeit Markt
Bahnhofstr. 2
DE 25781 Struckum
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace-nummer. Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
VIGTIGT
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt. Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
BEMÆRK
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Dokumentation for dit køb samt returformular
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Derudover vil det lette ekspeditionen, såfremt du vedlægger en udfyldt returformular, som du finder her Returformular
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
BEMÆRK
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi
• du reelt har taget varen i brug,
• den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
• du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå
varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på,
• du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik: Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Du mister din fortrydelsesret, hvis:
- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret. Vi giver endvidere besked i ordrebekræftelsen, hvis der er varer, hvor fortrydelsesretten ikke gælder, fx på grund af varens art, eller hvor du kan fortabe din fortrydelsesret ved at bryde plomberinger.
Reklamation - Hvis der er noget galt med varen
Dit køb er af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Når du handler på scanfarm.dk har du derfor 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, men inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget, vil altid være rettidigt.
Du kan reklamere ved at kontakte os via e-mail til service@scanfarm.dk. Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Afhængig af den konkrete situation, vil du modtage de videre instrukser.
Varen skal sendes til:
Land & Freizeit Markt
Scanfarm Logistik
Bahnhofstr. 2
DE 25781 Struckum
Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan beregne os et undersøgelsesgebyr.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage, og at få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace-nummer.
BEMÆRK
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger(persondatapolitik)
For at kunne handle på www.scanfarm.dkhar vi som minimum brug for følgende oplysninger:
• Navn
• Adresse (med husnummer, postnummer, land)
• E-mailadresse
• Telefon/mobilnummer
Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.
Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Alle informationer der registreres om dig opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Inter Farm Handel GmbH. Den dataansvarlige på scanfarm.dk er databeskyttelsesansvarlig Thomas Cedzich. Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til persondataloven. Henvendelse i forbindelse hermed rettes via e-mail til: service@scanfarm.dk.
Lovvalg og værneting
Køb af varer på www.scanfarm.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til service@scanfarm.dk. Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Forbrugerklagenævnet
www.forbrug.dk Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby
kfst@kfst.dk 41 71 50 50 (Hverdage 9-12)
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse service@scanfarm.dk
Kundeservice
Kontakt os her
- Inter Farm Handel GmbH, Kaistraße 90, DE 24114 Kiel
- Tlf.: +49 431 7023 330
- SE-nummer 12 82 21 62
Besøg en af vore butikker lige over grænsen i Slesvig-Holsten
- Find butikker her: http://www.landundfreizeit.de